Regulaarõppe tunnid toimuvad septembrist maikuuni kuues vanusegrupis Tallinnas Arhitektuurimuuseumis ning kahes grupis Tartu harukoolis Aparaaditehases. Rae harukoolis jätkab uuel õppeaastal kolm rühma. Mänguliste ja põnevate ülesannete abil ning loomingu ja arutelude kaudu õpivad noored ruumilist keskkonda märkama, mõistma ja väärtustama. Arhitektuurikooli õpetajatel on pikaajalised kogemused lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õpitegevuste väljatöötamisega. Kooli õppekava on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis.
Osavõtuks on vajalik eelregistreerimine.
Õppetasu regulaarõppe tundide eest on 2022/2023 õppeaastal kokku 310 € (kogumahus 54 ak tundi), mis tuleb peale lepingu sõlmimist tasuda kahes osas so poolaasta kaupa (1.pa 150 € ja 2.pa 160 €).
Hooaja avasündmus toimub kõikidele rühmadele 14.septembril kell 16:00. Regulaarne õppetöö algab sellele järgneval nädalal tunniplaanis märgitud aegadel.
7- kuni 8-aastased lapsed ehk Arhitektuurikooli kõige nooremad ruumiuurijad mõtisklevad ruumilise maailma üle arutledes, joonistades, mängides ja meisterdades. Võib juhtuda, et juba esimeses tunnis saavad nad kätte korruste plaanid ning hoones ringi luusides peavad üles leidma esmalt enda asukoha ning seejärel ruumidesse peidetud esemed. Koos uurime jooniseid lähemalt. Vaatame, mis on plaan, mis vaade ja mis lõige ning mõtleme välja uusi tingmärke esemete kujutamiseks joonistel.
Proovime kehastuda hooneteks, mis tänaval liikudes silma on hakanud, arutleme, mis teeb need eriliseks ja fantaseerime, mis oleks, kui veidike neid maju muuta. Saame teada, et ühtviisi olulised on nii suured mahud kui detailid, kuid kõige tähtsam on mõelda, kuidas mina selles ruumis ennast tunnen ja kuidas ruumi kasutan. Katsetame, kuidas mõjutavad ruumi tajumist hääled, valgus ja varjud.
Veidi uurime ka seda, kuidas ehitised püsti püsivad ja kuidas tehnoloogia areng on teinud ehitamise lihtsamaks ja ruumid avaramaks.
Muuhulgas pakume ideid elamiseks erilistes olukordades: näiteks kaljuseinal, katusel, metsas, ookeanisaarel või kasvõi teisel planeedil.
Töötubades arutame, mida keegi asjadest arvab, vahel joonistame, vahel meisterdame, vahel uurime materjale ja teeme katseid, vahel põikame õue ning vahel oma sisemaailma.
Rühmas on kuni 10 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
9- kuni 10-aastased lapsed uurivad põnevate mängude ja arutelude abil maailma. Avastavad geomeetria saladusi ja katsetavad kuidas ruum kujuneb ning vormub.
Lapsed analüüsivad oma isiklikku ruumivajadust ja ootusi ümbritsevale. Samas astuvad võõrastesse kingadesse ja püüavad aimata kuidas teised inimesed maailma kogevad.
Loomulikult põikame ka õue ja pärime mismoodi kujuneb tänavaruum ja kes otsustab, kus saab palli mängida või millal puud lehte lähevad. Uurime kas majad räägivad üksteisega ja kust tänavad teavad kuhu me minna tahame. Mõtleme mida teha siis, kui tahaks midagi muuta.
Rühmas on 10-12 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
11–12-aastaste grupis uurime inimese ja ruumi suhteid, linna ja maju, suuri ja väikseid ehitisi, majadevahelist ruumi ja maastikke. Vaatleme, arutame, avastame ja vaidleme. Muidugi teeme palju makette. Igal aastal on programm natuke erinev, aga kindlasti käime läbi kõik arhitektuuri põhiteemad, alates sellest, kuidas me ruumi tajume (meeled ja aistingud), kuidas ruumid on ehitatud (konstruktsioonid ja materjalid) kuni linnaplaneerimiseni välja. Kõik see toimub mänguliselt ja jõukohaste ülesannete abil.
Rühmas on 12-15 last, tunnid toimuvad klassis, muuseumi ruumides ja linnaruumis ning kestavad 1,5 h korraga.
13- kuni 14-aastaste rühmas uuritakse meid igapäevaselt ümbritsevat ruumi ja tutvutakse ruumi mõistmisel ja kavandamisel oluliste teemadega. Tundides põimuvad märkamise ja mõtestamise oskused ning teadmised kontekstist, igapäevaelust ja kultuurist, loodusest, linnaplaneerimisest ja inseneeriast. Igal kohtumisel keskendume täpsemale teemale – mõtiskleme ja arutleme ning seejärel haarame vajalikud tarbed, et ka paberil või maketis üht-teist järele proovida.
Õppeaastat alustame ruumi tajumise ja mõõtmisega ning uurime, kuidas erinevad ruumid meid mõjutavad. Seejärel tutvume ruumi loomisega – millega seejuures arvestada ning kellele ruum on mõeldud. Heidame põgusa pilgu minevikku, uurime olevikku ja kiikame tulevikku. Püüame arvata, kuidas sobib ruum teistele meie kõrval: nii mitmesugustele erinevatele inimestele, kui loomadele, lindudele ja taimedele. Tunnid toimuvad klassiruumis ja linnaruumis (sh nt arhitektuuribüroos, näitustel vm), kord nädalas, 1,5 h korraga.
Arhitektuurikooli vanimasse rühma on oodatud põhikooli lõpuklasside ja gümnaasiumiastme õpilased, kellele pakub huvi neid ümbritsev keskkond.
Arutame, miks on asjad nii ja kas need võiksid olla ka teisiti. Analüüsime oma katsetusi ja nende mõju ruumis. Jagame mõtteid, õpime üksteiselt
Ehitame, kasutades erinevaid meetodeid ja materjale oma ideede väljendamiseks ruumiliselt. Mõõdame ruumi oma keha ja meeltega. Sekkume ruumi, katsetamaks oma ideid üks-ühele (1:1)
Avastame, kuidas me ruumi tajume ja kasutame.
Uurime erinevaid näiteid ruumist, selle loomisest ning sellesse sekkumisest. Uurime erinevaid ruumiskaalasid inimese keha mõõtmetest kuni maailmaruumini
Tunnid toimuvad nii klassiruumis kui ka väljaspool. Külastame arhitektuuriga seotud institutsioone, näituseid, kõrgkoole, arhitektuuribüroosid, linnaruumi ning kohtume ka ruumi loojatega. Uurides, katsetades ja arutades arendame loomingulist mõtlemist, käelist osavust, eneseväljendusoskust.
Tunnid toimuvad kord nädalas, 2 h korraga jagatuna kahte tsüklisse, üks sügisel vahemikus 20.sept - 22.nov ja teine kevadel 7.veebr - 11.aprill.
Linnaväljak on arhitektuur, maastikuarhitektuur on arhitektuur, kodu ja kool ja kohvik on arhitektuur. Aga tselluloositehas on ka. Töötubades õpitakse tundma ruumi ja materjali, rütmi ja tänavaruumi, mõõtkavasid ja peegeldusi, onne ja valgust. Koos käiakse õues ning kolatakse erilistes majades.
Linnaväljak on arhitektuur, maastikuarhitektuur on arhitektuur, kodu ja kool ja kohvik on arhitektuur. Aga tselluloositehas on ka. Töötubades õpitakse tundma ruumi ja materjali, rütmi ja tänavaruumi, mõõtkavasid ja peegeldusi, onne ja valgust. Koos käiakse õues ning kolatakse erilistes majades.
Mängult on päriselt, päriselt on mäng - meisterdame, joonistame ja tajume erinevaid ruumiolukordi. Õpime märkama ruumi ja enda ümbrust. Uurime ehitatud keskkondi ja loodust. Otsime õppeaasta jooksul vastuseid mitmetele küsimustele:
Mis on arhitektuur? Missugune on olnud inimese elupaik erinevatel aegadel? Kus elavad loomad unistuste loomaaias? Miks on vaja ehituses kasutada kolmnurki?
Kindlasti käime mõnes huvitavas kohas ja tuleb tundi külaline.
Tunnid toimuvad Järveküla kooli tehnoloogia klassis, millel on eraldi sissepääs hoone küljelt. Tulla saavad ka teiste koolide õpilased.
Rühmas on 12 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1.5h korraga.
Rühmas on 10-12 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
Uurime inimest ja hooneid, ka seda kuidas ruumi tajume. Ehitame makett-maju erinevatesse kohtadesse nii õhku, vette kui ka maa alla. Katsetame erinevate materjalide omadusi ja teeme ise betoonist majakese. Süveneme linna keerukatesse mustritesse ja käime videote vahendusel maailmas ringi. Teeme tuleviku linnatänava maketi ja külastame kevadel mõnda ehitusplatsi. Sügisel käime Arhitektuurimuuseumis makette ja näitusi uurimas.
Rühmas on kuni 15 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5h korraga.
Registreerimine avatud!
Kui oled pead murdnud, millest alustada oma kodu hubasemaks muutmist või mõelnud kuidas arhitektid ühe või teise kuulsa ruumilise sasipuntra lahti harutaksid, siis oled just SINA see, keda ootame uuele ruumi uurimise kursusele, mis mõeldud täiskasvanutele!
Erialaseid eelteadmisi ei ole vaja, sest kogenud arhitektid - Arhitektuurikooli õpetajad - suunavad sind samm-sammult uutele avastustele ja kursuse lõpus on Sinu isu hea ruumi järgi palju suurem kui enne! Kursusel arutleme üheskoos ruumi üle, uurime avastamata nurki, ehitame makette ja läheme hoonete ning linnaruumiga tutvuma.
Täiskasvanutele mõeldud õhtune kursus “Arhitektuur ja elukeskkond” toimub kahe tsüklina, üks sügisel, teine kevadisel poolaastal. Korraga toimub 2 akadeemilist tundi ehk 1,5 harilikku tundi tööpäeva lõpus. Koguneme kord nädalas Eesti Arhitektuurimuuseumis ehk ajaloolises Rotermanni soolalaos otse Tallinna kesklinnas (Ahtri tn 2). Soovi korral saab tubastes tegevustes osaleda ka veebi teel, aga eelistatud on muidugi kohapeal osalemine.
Kursuse maht on 42 akad.tundi, millest 28 tundi on kontaktõpe ja 14 tundi iseseisev töö.
Täienduskoolituse õppekavaga saad tutvuda siin: Arhitektuur ja elukeskkond (huvikursus täiskasvanutele)
Osalustasu 420 eurot õppeaastas, mille palume tasuda kahes osas.
Kui registreerunul siiski ei ole võimalik koolitusel osaleda, tuleb sellest teavitada esimesel võimalusel e-kirjaga aadressil info@arhitektuurikool.ee
Kuni 7 päeva enne koolituse algust loobumisel on võimalik õppetasu tagasi taotleda tasutud summast 100%, hilisemal teatamisel (sh peale esimest tundi) kuni 80% tasutud summast. Kursuse keskel loobumise korral tasu ei tagastata.
Tagasiside kursusele:
Arhitektuurikool oli minu jaoks mõnus vaheldus igapäevarutiini, võimalus hulga uut ja põnevat kuulda-näha-teha ja leida uusi toredaid tuttavaid - hea meelelahutus ja vaimuvirgutus käsikäes.
Hästi kokku pandud teemade valik, palju lõbusaid arutelusid, mängulisi ülesandeid ja lustakat grupitööd.
M.K - esimene lend
Selle kursuse tulemusel hakkasin nägema suuremat pilti kui oma kodu, hakkasin nägema linnaruumi ja selle tohutut potensiaali.
A.A - esimene lend