Tallinna 5. rühma tunnid algavad taas 13. veebruaril 2024.
II poolaasta õppetasu (160 eur) maksmise tähtaeg on 31. jaanuar 2024.
Arhitektuurikooli tunnid toimuvad septembrist maikuuni nii Tallinnas, Rae vallas kui Tartus.
Tallinnas toimuvad tunnid Arhitektuurimuuseumis ja Kunstiakadeemias ning on mõeldud 1.-12. klassi õpilastele.
Tartus toimuvad tunnid Aparaaditehases ning on mõeldud 3.-5. klassi ning 8.-12.klassi õpilastele.
Rae vallas toimuvad tunnid 1.-7. klassi õpilastele Kindluse ja Järveküla koolis ning Peetri noortekeskuses.
Mänguliste ja põnevate ülesannete abil ning loomingu ja arutelude kaudu õpivad noored ruumilist keskkonda märkama, mõistma ja väärtustama. Arhitektuurikooli õpetajatel on pikaajalised kogemused lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õpitegevuste väljatöötamisega. Kooli õppekava on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis.
Osavõtuks on vajalik eelregistreerimine.
Õppetasu regulaarõppe tundide eest on 2023/2024 õppeaastal kokku 310 eur, mis tuleb peale lepingu sõlmimist tasuda kahes osas, st poolaasta kaupa (150 eur ja 160 eur). II poolaasta õppetasu (160 eur) maksmise tähtaeg on 31. jaanuar 2024. Selgituses palume märkida lepingu number ja õpilase nimi.
Tunnid algavad taas 15. jaanuaril 2024.
Tallinna 5. rühma tunnid algavad taas 13. veebruaril 2024.
7- kuni 8-aastased lapsed ehk Arhitektuurikooli kõige nooremad ruumiuurijad mõtisklevad ruumilise maailma üle arutledes, joonistades, mängides ja meisterdades. Võib juhtuda, et juba esimeses tunnis saavad nad kätte korruste plaanid ning hoones ringi luusides peavad üles leidma esmalt enda asukoha ning seejärel ruumidesse peidetud esemed. Koos uurime jooniseid lähemalt. Vaatame, mis on plaan, mis vaade ja mis lõige ning mõtleme välja uusi tingmärke esemete kujutamiseks joonistel.
Proovime kehastuda hooneteks, mis tänaval liikudes silma on hakanud, arutleme, mis teeb need eriliseks ja fantaseerime, mis oleks, kui veidike neid maju muuta. Saame teada, et ühtviisi olulised on nii suured mahud kui detailid, kuid kõige tähtsam on mõelda, kuidas mina selles ruumis ennast tunnen ja kuidas ruumi kasutan. Katsetame, kuidas mõjutavad ruumi tajumist hääled, valgus ja varjud.
Veidi uurime ka seda, kuidas ehitised püsti püsivad ja kuidas tehnoloogia areng on teinud ehitamise lihtsamaks ja ruumid avaramaks.
Muuhulgas pakume ideid elamiseks erilistes olukordades: näiteks kaljuseinal, katusel, metsas, ookeanisaarel või kasvõi teisel planeedil.
Töötubades arutame, mida keegi asjadest arvab, vahel joonistame, vahel meisterdame, vahel uurime materjale ja teeme katseid, vahel põikame õue ning vahel oma sisemaailma.
Rühmas on kuni 10 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
9- kuni 10-aastased lapsed uurivad põnevate mängude ja arutelude abil maailma. Avastavad geomeetria saladusi ja katsetavad kuidas ruum kujuneb ning vormub.
Lapsed analüüsivad oma isiklikku ruumivajadust ja ootusi ümbritsevale. Samas astuvad võõrastesse kingadesse ja püüavad aimata kuidas teised inimesed maailma kogevad.
Loomulikult põikame ka õue ja pärime mismoodi kujuneb tänavaruum ja kes otsustab, kus saab palli mängida või millal puud lehte lähevad. Uurime kas majad räägivad üksteisega ja kust tänavad teavad kuhu me minna tahame. Mõtleme mida teha siis, kui tahaks midagi muuta.
Rühmas on 10-12 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
11–12-aastaste grupis uurime inimese ja ruumi suhteid, linna ja maju, suuri ja väikseid ehitisi, majadevahelist ruumi ja maastikke. Vaatleme, arutame, avastame ja vaidleme. Muidugi teeme palju makette. Igal aastal on programm natuke erinev, aga kindlasti käime läbi kõik arhitektuuri põhiteemad, alates sellest, kuidas me ruumi tajume (meeled ja aistingud), kuidas ruumid on ehitatud (konstruktsioonid ja materjalid) kuni linnaplaneerimiseni välja. Kõik see toimub mänguliselt ja jõukohaste ülesannete abil.
Rühmas on 12-15 last, tunnid toimuvad klassis, muuseumi ruumides ja linnaruumis ning kestavad 1,5 h korraga.
13- kuni 14-aastaste rühmas uuritakse meid igapäevaselt ümbritsevat ruumi ja tutvutakse ruumi mõistmisel ja kavandamisel oluliste teemadega. Tundides põimuvad märkamise ja mõtestamise oskused ning teadmised kontekstist, igapäevaelust ja kultuurist, loodusest, linnaplaneerimisest ja inseneeriast. Igal kohtumisel keskendume täpsemale teemale – mõtiskleme ja arutleme ning seejärel haarame vajalikud tarbed, et ka paberil või maketis üht-teist järele proovida.
Õppeaastat alustame ruumi tajumise ja mõõtmisega ning uurime, kuidas erinevad ruumid meid mõjutavad. Seejärel tutvume ruumi loomisega – millega seejuures arvestada ning kellele ruum on mõeldud. Heidame põgusa pilgu minevikku, uurime olevikku ja kiikame tulevikku. Püüame arvata, kuidas sobib ruum teistele meie kõrval: nii mitmesugustele erinevatele inimestele, kui loomadele, lindudele ja taimedele. Tunnid toimuvad klassiruumis ja linnaruumis (sh nt arhitektuuribüroos, näitustel vm), kord nädalas, 1,5 h korraga.
Arhitektuurikooli vanimasse rühma on oodatud põhikooli lõpuklasside ja gümnaasiumiastme õpilased, kellele pakub huvi neid ümbritsev keskkond.
Arutame, miks on asjad nii ja kas need võiksid olla ka teisiti. Analüüsime oma katsetusi ja nende mõju ruumis. Jagame mõtteid, õpime üksteiselt
Ehitame, kasutades erinevaid meetodeid ja materjale oma ideede väljendamiseks ruumiliselt. Mõõdame ruumi oma keha ja meeltega. Sekkume ruumi, katsetamaks oma ideid üks-ühele (1:1)
Avastame, kuidas me ruumi tajume ja kasutame.
Uurime erinevaid näiteid ruumist, selle loomisest ning sellesse sekkumisest. Uurime erinevaid ruumiskaalasid inimese keha mõõtmetest kuni maailmaruumini
Tunnid toimuvad nii klassiruumis kui ka väljaspool. Külastame arhitektuuriga seotud institutsioone, näituseid, kõrgkoole, arhitektuuribüroosid, linnaruumi ning kohtume ka ruumi loojatega. Uurides, katsetades ja arutades arendame loomingulist mõtlemist, käelist osavust, eneseväljendusoskust.
Tunnid toimuvad kord nädalas, 2 h korraga jagatuna kahte tsüklisse, üks sügisel vahemikus 19.sept - 21.nov ja teine kevadel 13.veebr - 16.aprill.
Saame kokku teaduse ja kunsti perifeerias, seal elab arhitektuur. Koos arutame ja avastame, visandame ja ehitame.
Arhitektuurikoolis saab arutada linnaruumi aktuaalsete teemade üle. Küsime, kas kogemata on tegelikult meelega? Arhitektuuris iseenesest mõistetavad asjad on tihtipeale suure hoolega ning kindla põhjusega disainitud. Õpime tundma erinevaid materjale ning nende abil oma ideid makettidena realiseerima.
Mängult on päriselt, päriselt on mäng - meisterdame, joonistame ja tajume erinevaid ruumiolukordi. Õpime märkama ruumi ja enda ümbrust. Uurime ehitatud keskkondi ja loodust. Otsime õppeaasta jooksul vastuseid mitmetele küsimustele:
Mis on arhitektuur? Missugune on olnud inimese elupaik erinevatel aegadel? Kus elavad loomad unistuste loomaaias? Miks on vaja ehituses kasutada kolmnurki?
Kindlasti käime mõnes huvitavas kohas ja tuleb tundi külaline.
Oodatud on kõik huvilised (ka teistest koolidest).
Rühmas on 10 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1.5h korraga.
Mängult on päriselt, päriselt on mäng - meisterdame, joonistame ja tajume erinevaid ruumiolukordi. Õpime märkama ruumi ja enda ümbrust. Uurime ehitatud keskkondi ja loodust. Otsime õppeaasta jooksul vastuseid mitmetele küsimustele:
Mis on arhitektuur? Missugune on olnud inimese elupaik erinevatel aegadel? Kus elavad loomad unistuste loomaaias? Miks on vaja ehituses kasutada kolmnurki?
Kindlasti käime mõnes huvitavas kohas ja tuleb tundi külaline.
Oodatud on kõik huvilised (ka teistest koolidest).
Rühmas on 10 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1.5h korraga.
Rühmas on 10-12 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5 h korraga.
Uurime inimest ja hooneid, ka seda kuidas ruumi tajume. Ehitame makett-maju erinevatesse kohtadesse nii õhku, vette kui ka maa alla. Katsetame erinevate materjalide omadusi ja teeme ise betoonist majakese. Süveneme linna keerukatesse mustritesse ja käime videote vahendusel maailmas ringi. Teeme tuleviku linnatänava maketi ja külastame kevadel mõnda ehitusplatsi. Sügisel käime Arhitektuurimuuseumis makette ja näitusi uurimas.
Rühmas on kuni 15 last. Tunnid toimuvad kord nädalas, 1,5h korraga.